BORUSAN KONTEYNER LİMANI GENİŞLEME PROJESİ

Bu proje kapsamında; denizden taranan malzeme ile oluşturulmuş dolgu tabakasında ve bu tabakanın devamında yer alan yumuşak – orta katı siltli, kumlu kil birimlerde; Impact DKK uygulaması ile rijit elemanlar imal edilerek; sıvılaşmaya karşı homojen bir tabakanın oluşturulması, statik ve sismik yükler altında oturma miktarlarının azaltılması ve farklı oturmaların minimize edilmesi sağlanmıştır.

TANIMLAMA

Dolgu ile denizden kazanılan bölgede teşkili planlanan konteyner depolaması ile zemin yüzeyinde 60 kPa yayılı yük uygulaması söz konusudur.

ZEMİN KOŞULLARI

Çalışma alanında, deniz tabanı zemin yapısının esas olarak yumuşak – orta katı killi (CL) zeminlerden oluştuğu, killi zemin tabakaları arasında gevşek – orta sıkı kumlu (SM) ara tabakaların yer aldığı görülmektedir. Bu taban üzerinde oluşturulan hidrolik dolgu genel olarak siltli, killi gevşek kum karakterindedir.

IMPACT TASARIM

Temel iyileştirmesi yöntemi olarak, 16m boyunda, konteyner stok sahalarında 1,7m aralıklı üçgen yerleşim ve konteyner vinç kirişleri altında 1,5m aralıklı kare yerleşim ile uygulanan Impact DKK elemanlarının toplam boyu 180.000m’ dir.

BURSA– GEMLİK

İŞVEREN: BORUSAN LOJİSTİK A.Ş.

PROJE: 2ER

DKK TASARIM ve UYGULAYICI: SENTEZ İNŞAAT